본문 바로가기

- English Study/- Daily Grammar

- Daily Grammar. Day 51, 'another' 과 'the other' [2]

반응형

 

 

'another' 과 'ther other' [2]

 

Some like baseball, and others like soccer.

 

 

Explanation

 

other는 기본적으로 "다른 (것, 사람)"이라는 의미를 가지고 있습니다. 여기에 특정된 것을 의미할 때는 the 를 붙이고, 복수를 의미할 때는 s를 붙이면 됩니다.

 

*딱 둘일 때, 하나는 one, 나머지 하나는 the other

*수가 특정된 그룹에서 하나는 one, 나머지는 the others

*수가 특정된 그룹에서 일부는 some, 나머지는 the others

*수가 특정되니 않은 그룹에서 일부는 some, 나머지는 others

*셋에서 하나는 one, 또 다른 하나는 another, 나머지 하나는 the third

*전자는 the one, 후자는 the latter

*~과 ...은 별개이다 : one thing ~ another...

 

 

Points

 

1. 문장을 해석해보고 단수를 의미하는지, 복수를 의미하는 지 확인한다.

 

2. 문장을 해석해보고 특정한 것을 의미하는 지 확인한다.

 

 

Examples

 

A) I have two dogs; one is black, the other is white.

B) I have five friends; one is male, and the others are female.

C) I have five friends; some go to school on foot, and the others go to school by bus.

D) Some like baseball, and others like soccer.

E) She has three sons; one is a doctor, another is a teacher, and the third is a soldier.

F) To know is one thing; to teach is another.

반응형